ԻՐԱՆԻ ԳԵՐԱԳՈՒՅՆ ԱՌԱՋՆՈՐԴԸ ՄԵԿՆԱԲԱՆՈՒՄ Է ԱՄՆ-ԻՆ ՈՐՊԵՍ ԲՌՆԻ ԲԱՆՏԱՐԿՈՒՄՆԵՐԻ ՊԱՏԱՍԽԱՆԱՏՈՒ
Ահա հոդվածը թարգմանության համար: վերնագիր՝ [ Iran supreme leader blames US for deadly protests] Տեքստ` [ Iran's Supreme Leader, Ayatollah Ali Khamenei, has accused the US and Donald Trump of being responsible for "casualties, damage and slander" in his country during recent protests. In a speech on Saturday, Khamenei acknowledged that thousands of people had been killed during recent unrest, "some in an inhuman, savage manner" but blamed the deaths on "seditionists". The US president has urged Iranian anti-government demonstrators to "keep protesting" and threatened military intervention if security forces kill them. Protests in Iran have claimed 3,090 lives, according to US-based Iranian Human Rights Activists News Agency (HRANA), in unrest that started over the economy on 28 December. Since then, the protests have turned into calls for the end of the rule of Iran's supreme leader. The Iranian government has called the demonstrations "riots" backed by Iran's enemies. Protesters have been met with deadly force and videos of security forces shooting at demonstrations have been authenticated by both BBC Persian and BBC Verify. There has also been a near-total shutdown of the internet and communication services in Iran. On Saturday overall connectivity remained at about 2% of ordinary levels, according to cyber monitor NetBlocks. There have been fewer reports of unrest in recent days but with internet access still restricted developments on the ground remain unclear. During his speech on Saturday, Khamenei a
lso said Iran considered President Trump to be a "criminal" and said the US must be "held accountable" for recent unrest. He also claimed on social media that "America's goal is to swallow Iran". Trump has not yet responded to the supreme leader and the BBC has approached the White House for a comment. Donald Trump said on Wednesday he had been told "the killing in Iran has stopped", but added that he had not ruled out military action against the country. His comments came after the US and UK both reduced the number of personnel at the Al-Udeid air base in Qatar. Officials told CBS, the BBC's US partner, that a partial American withdrawal was a "precautionary measure". ] ԻՐԱՆԻ ԳԵՐԱԳՈՒՅՆ ԱՌԱՋՆՈՐԴԸ ՄԵԿՆԱԲԱՆՈՒՄ Է ԱՄՆ-ԻՆ ՈՐՊԵՍ ԲՌՆԻ ԲԱՆՏԱՐԿՈՒՄՆԵՐԻ ՊԱՏԱՍԽԱՆԱՏՈՒ Իրանի գերագույն առաջնորդ այաթոլլա Ալի Խամենեին Միացյալ Նահանգներին և անձամբ Դոնալդ Թրամփին է մեղադրել երկրում վերջին օրերին տեղի ունեցած բողոքի ակցիաների ընթացքում «զոհերի, վնասների և զրպարտանքի» համար: Շաբաթ օրը ելույթ ունենալով՝ Խամենեին հաստատեց, որ վերջին անկարգությունների ժամանակ սպանվել են հազարավոր մարդիկ, որոնցից ոմանք՝ «անմարդկային և վայրագ եղանակով», սակայն զոհերի համար մեղավոր համարեց «խռովարարներին» ու «անկարգություն հրահրողներին»: ԱՄՆ նախագահը, ընդհակառակը, կոչ է արել իրանցի ցուցարարներին շարունակել բողոքի ակցիաները և սպառնացել է ռազմական միջամտությամբ, եթե անվտանգության ուժերը սպանեն ցուցարարներին: Ըստ ԱՄՆ-ում գործող Իրանի Մարդու Իրավունքների Ակտիվիստներ լրատվական գործակալության (HRANA) տվյալների՝ դեկտեմբերի 28-ին տնտեսական պատճառներով սկսված բողոքի ալիքի հետևանքով զոհվել է առնվազն 3090 մարդ: Ժամանակի ընթացքում պահանջները վերաճել են գերագույն առաջնորդի իշխանության դադարեցման կոչերի: Իրանի իշխանությունները ցույցերը որակում են որպես «խռովություններ», որոնց հետևում կանգնած են երկրի արտաքին թշնամիները: Ցուցարարների դեմ կիրառվել է մահացու ուժ՝ հաստատված տեսանյութերով (այդ թվում՝ BBC Persian-ի և BBC Verify-ի կողմից ստուգված նյութերով): Երկրում գրեթե ամբողջությամբ անջատվել են ինտերնետն ու հաղորդակցության միջոցները: NetBlocks կիբեր-մոնիթորինգի ընկերության տվյալներով՝ շաբաթ օրը կապի մակարդակը կազմել է սովորական ծավալի մոտ 2%-ը: Վերջին օրերին անկարգությունների մասին հաղորդումները նվազել են, սակայն ինտերնետի սահմանափակումների պատճառով իրավիճակի վերաբերյալ հստակ տեղեկատվություն ստանալը դեռ դժվար է: Ելույթի ընթացքում Խամենեին Դոնալդ Թրամփին անվանել է «հանցագործ» և հայտարարել, որ ԱՄՆ-ն պետք է պատասխանատվության ենթարկվի: Սոցիալական ցանցերում նա նաև գրել է, որ «Ամերիկայի նպատակն Իրանին կուլ տալն է»: Թրամփը դեռ չի արձագանքել գերագույն առաջնորդի հայտարարություններին: BBC-
ն հարցում է ուղարկել Սպիտակ տանը: Չորեքշաբթի օրը Թրամփը նշել էր, որ իրեն տեղեկացրել են, թե «Իրանում սպանությունները դադարել են», սակայն հավելել էր, որ ռազմական գործողությունների հնարավորությունը դեռ բաց է թողնում: Այդ մեկնաբանություններից հետո ԱՄՆ-ն ու Մեծ Բրիտանիան նվազեցրել են Կատարում գտնվող Ալ-Ուդեյդ ավիաբազայում իրենց անձնակազմի թիվը: CBS-ին (BBC-ի ամերիկյան գործընկեր) տված հարցազրույցում պաշտոնյաները նշել են, որ դա «կանխարգելիչ միջոցառում» է: Թարգմանվել է ԱԲ-ի միջոցով։